دسته‌بندی نشده

ویتامین ها اثر به سزایی در تقویت ایمنی در روزهای کرونایی دارند

به گزارش بخش سلام از مجله ی بنوو، شهاب اولیایی، متخصص تغذیه در مورد اهمیت تغذیه و ویتامین های مورد نیاز برای تقویت بدن به خصوص در ایام کرونایی گفت:”تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از مهمترین مراحل پیشگیری است. بدیهی است که تغذیه از این نظر مهم است ، بنابراین برای تقویت سیستم ایمنی بدن ابتدا باید دو کار مهم انجام شود تا از ورود ویروس به بدن جلوگیری شود. ، که برای جلوگیری از بهداشت و فاصله اجتماعی است ، برای جلوگیری از حرکت و شستن دست وجود دارد ، اما با تمام این اقدامات ، اگر ویروس وارد بدن شود ، بحث در مورد تغذیه و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم می شود.

نقش ویتامین ها در تقویت سیستم ایمنی بدن

وی با اشاره به تنوع ، تعادل و نسبت در دریافت مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن اظهار داشت: از جمله ویتامین ها و مواد معدنی که در تقویت سیستم ایمنی نقش بسزایی دارند ، می تواند ویتامین D باشد که متاسفانه در جمعیت ایران به دلیل مسائل ژنتیکی کمتر است ، باید توجه داشت و باید گفت که بهترین منبع ویتامین D نور خورشید است که کلسترول موجود در چربی زیر پوستی را به این ویتامین تبدیل می کند ، اما تخم مرغ ، شیر ، روغن و کره غنی شده با این ویتامین بسیار هستند مناسب.

“اگر بتوانیم هفته ای سه تا چهار روز در معرض آفتاب باشیم به گونه ای که دست ها ، پاها ، آرنج و زانوها مستقیماً در معرض آفتاب قرار بگیرند ، این ویتامین تأمین می شود ، اما اگر چنین شرایطی فراهم نشود یا سطح ویتامین D بر اساس آزمایش مربوطه میزان بدن فرد کمتر است. پزشک باید مکمل هایی را تجویز کند.

وی افزود: دوز 800 تا 1000 واحد بین المللی به صورت قرص برای همه بی ضرر است و مصرف ماهیانه 50 هزار قرص برای دریافت این ویتامین کافی است.

مشاور تغذیه با اشاره به مصرف مواد معدنی مانند روی یا روی گفت: مصرف گوشت ، مرغ ، جگر ، حبوبات ، دانه کدو تنبل منبع خوبی از مواد معدنی مانند روی یا روی به ویژه در خانم هایی است که فقر آهن دارند. چهره نقش مهمی در سلامتی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

وی گفت: سلنیوم ماده معدنی دیگری است که می تواند در مغزها ، ماهی ، سبوس گندم و برنج و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی ، گردو ، روغن کانولا ، روغن بذر کتان و دانه های آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن یافت شود. . بدن نقش مهمی دارد.

ویتامین های لازم را از منابع غذایی تأمین کنید

والدین با اشاره به اهمیت ویتامین های A و E برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، توضیح دادند: مصرف موادی مانند هویج ، کلم ، انبه ، تخم مرغ ، منابع غنی شده ویتامین A و موادی مانند کدو ، آجیل ، زیتون و انبه یکی از این موارد است. منبع غنی ویتامین ها همه مواردی هستند که باید برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده شوند.

مشاور تغذیه با اشاره به اهمیت تأمین مواد مغذی گفت: سینه مرغ ، حبوبات ، ماهی ، جگر ، بوقلمون علاوه بر تأمین این ویتامین ، در جذب پروتئین ها نیز نقش مهمی دارد که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. ویتامین 6.

والدین در مورد منابع ویتامین C که یکی از مهمترین ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است ، افزودند: مصرف مرکبات مانند آناناس ، پرتقال ، نارنگی ، لیمو ، گریپ فروت ، کیوی و همچنین گوجه فرنگی ، قرمز و سبز فلفل ، پیاز همراه با قرص جوش منبع غنی از این ویتامین است.

وی گفت: “توجه به این نکته مهم است که غذاهایی مانند فست فودها و غذاهای فرآوری شده و کنسرو شده و همچنین غذاهایی که دارای مقدار زیادی قند هستند ، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند.” بدیهی است که 6 تا 8 ساعت در روز خواب کافی و با کیفیت کافی از 10 یا 12 شب شروع می شود و حداکثر تا 6 یا 8 صبح ادامه دارد. پرهیز از علل استرس حاد و مزمن همراه با ورزش هوازی روزانه و مداوم به مدت 30 دقیقه برای تقویت سیستم ایمنی بدن م effectiveثر است.

سرانجام والدین هنگام ابتلا به بیماری کرونر قلب توصیه های تغذیه ای را ارائه دادند و گفتند: “اگر فردی به این بیماری مبتلا شود ، بدیهی است که علاوه بر قرنطینه و مایعات کافی و گرم ، سبزیجات و میوه ها ، آب سبزیجات ، آب مرغ و عصاره گوشت باید به اندازه کافی مصرف شود. ” آهسته و استراحت حتی الامکان برای کنار آمدن راحت با این بیماری.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا