پوشش های اضافی بیمه عمر و سرمایه گذاری


پوشش های اضافی بیمه عمر و سرمایه گذاری


پوشش های اضافی این بیمه نامه همان پوشش های اضافی بیمه عمر و پس انداز است. به علاوه پوشش پرداخت سرمایه بیماری های خاص به این ترتیب بیمه عمر و سرمایه گذاری شامل سه پوشش است. که شامل افزایش سرمایه فوت در صورت فوت به علت حادثه، معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کارافتادگی کامل و دائم و پوشش بیماریهای خاص است. در ادامه، نمونه عینی بیمه عمر و سرمایه گذاری مطرح شده است. و در پایان آن، شرایط عمومی این پوشش های اضافی نیز آورده شده است. لیکن در این قسمت به صورت اجمالی به معرفی این پوشش ها می پردازیم:

پوشش های اضافی بیمه عمر و سرمایه گذاری


پوشش پرداخت چهار برابر سرمایه فوت در صورت فوت به علت حادثه

این پوشش همانند عمر و پس انداز است. با این تفاوت که تعدیلات سرمایه و افزایش سالانه آن، سرمایه فوت به علت حادثه را نیز به صورت فزاینده افزایش می دهد. این افزایش در جدول بیمه عمر و سرمایه گذاری در ادامه آورده شده است. و در آنجا به خوبی نمایان است. همان طور که قبلاً نیز عنوان شد، بیمه گر بابت ارائه پوشش های اضافی، حق ماه اضافی نیز دریافت می کند. در این پوشش به دلیل اینکه تعهد بیمه گر ارتباط مستقیم با سرمایه اولیه بیمه نامه دارد، ملاک محاسبه حق بیمه سرمایه اولیه بیمه نامه است. لذا برای محاسبه حق بیمه اضافی مربوط به این پوشش داریم:

شرحنرخ در هزار
حق بیمه سالانه برای پرداخت ۲ برابر سرمایه در صورت فوت به علت حادثه۰/۸
حق بیمه سالانه برای پرداخت ۳ برابر سرمایه در صورت فوت به علت حادثه۱/۶
حق بیمه سالانه برای پرداخت ۴ برابر سرمایه در صورت فوت به علت حادثه۲/۴

جدول ۱


مثلاً اگر سرمایه ابتدایی بیمه نامه ای ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال بوده و پرداخت چهار برابر آن را در صورت فوت به علت حادثه تقاضا کند. در این صورت حق بیمه سالانه این پوشش ۴۸۰,۰۰۰ ریال بوده که به حق بیمه اصلی اضافه می شود. لازم به ذکر است سالانه با افزایش میزان سرمایه برطبق نرخ تعدیل سرمایه، حق بیمه اضافی این پوشش نیز افزایش می یابد. نکته دیگر این که سرمایه فوت به علت حادثه این بیمه نامه ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال می باشد که در صورت فوت، جمع سرمایه فوت به هر علت ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و سرمایه فوت به علت حادثه ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال که معادل ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال یا همان چهار برابر سرمایه اولیه است به ذی نفع بیمه نامه پرداخت می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا