معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کارافتادگی کامل و دائم


معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کارافتادگی کامل و دائم

در ادامه به معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کارافتادگی کامل و دائم می پردازیم. این پوشش همانند بیمه عمر و پس انداز بوده و در صورت بروز از کارافتادگی کامل و دائم، بیمه گذار از پرداخت حق بیمه های باقی مانده معاف می شود. نکته از کار افتادگی در این قسمت باید به صورت کامل و دائم باشد. و از کار افتادگی های ناقص و جزئی شامل این پوشش نمی شوند.

منشأ بروز از کارافتادگی آن چنان اهمیتی نداشته و می تواند به علت بیماری و یا حادثه باشد. همچنین می تواند به صورت تدریجی به از کارافتادگی کامل و دائم برسد. یا اینکه به صورت ناگهانی دچار این عارضه شود. لیکن زمانی ملاک ایفای تعهد بیمه گر است که بیمه شده به از کارافتادگی کامل می رسد. چون تعهد بیمه گر در این پوشش مستقیماً با میزان حق بیمه ارتباط دارد. لذا ملاک محاسبه حق بیمه اضافی این پوشش همان حق بیمه سالانه است. بنابراین داریم:

سننرخ در صد
کمتر از ۳۰ سال۱/۵ ٪ حق بیمه
بین ۳۰ تا ۳۹ سال%۲ حق بیمه
بین ۴۰ تا ۴۹ سال۲/۵ ٪ حق بیمه
بین ۵۰ تا ۵۵ سال%۳ حق بیمه


جدول ۹

معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کارافتادگی کامل و دائم


مثال برای برای محاسبه حق بیمه اضافی

مثلاً اگر بیمه شده ۳۵ سال داشته باشد و حق بیمه سالانه ۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال بپردازد، میزان حق بیمه این پوشش اضافی ۱۶۰,۰۰۰ ریال است. که باید در وجه بیمه گر پرداخت شود. در این صورت اگر بیمه شده حتی در همان سال اول بیمه نامه براثر بیماری یا حادثه ناگهانی دچار از کار افتادگی کامل و دائم شود از پرداخت مابقی اقساط حق بیمه در سالهای بعدی معاف خواهد شد. این در حالی است که در مدت اعتبار بیمه نامه از پوشش بیمه عمر برخوردار بوده و حتی در انتهای آن نیز مبلغ اندوخته نهایی بیمه نامه را دریافت می کند.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا